Sportem ku zdraví anebo také k trvalé invaliditě. Jistě tahle rčení znáte. A pokud jste aktivní sportovec, víte, že pravdu mají obě. Sport a pohyb celkově nám velmi prospívá jak po fyzické, tak po psychické stránce. Ale někdy nám také může způsobit nemalé problémy a bolesti. Jak se toho vyvarovat a čemu věnovat zvláštní pozornost, se dočtete na následujících řádcích.

kloubní výživa pro sportovce

Co se děje při sportu s klouby?

Většina sportů, když se provozují aktivně, zatěžuje klouby a pohybový systém obecně. Aktivní sportovci navíc rádi posouvají svoje hranice a limity, a vystavují tak své klouby extrémní námaze. Snadno pak dojde k poškození chrupavky a následné bolesti kloubů. Chrupavka je pojivová tkáň, která vyplňuje kloub a zamezuje tak tření kostí o sebe. Účinně také tlumí otřesy. Pokud dojde k jejímu poškození, chrupavka nemůže dostatečně plnit svoji funkci a dochází k bolestivému tření a otřesům.

Příčiny poškození chrupavky

K poškození chrupavky nejčastěji dochází nadměrnou mechanickou zátěží či nesprávnou technikou cvičení. Velkou roli také hraje dědičnost a nadváha. Pokud máte nadváhu a chcete začít sportovat, nevrhejte se hned na tenis či běh, ale zvolte raději takový sport, kde nedochází k otřesům. Může to být například plavání, jízda na kole, nordic walking, pilates a jim podobné.

Jak se poškození chrupavky projevuje?

Přetížená či poškozená chrupavka se projevuje již zmíněnou bolestí kloubů, která se zhoršuje při fyzické zátěži. Pokud se k bolesti přidá i otok poškozeného kloubu, zvýšená teplota kloubu a horší hybnost, může to značit zánět kloubu. V takovém případě je na místě návštěva vašeho lékaře.

Na bolest kloubů je nejlepším lékem prevence

Pokud chceme bolesti kloubů předejít, velmi důležitá je prevence. Ať už provozujete jakýkoliv sport, nevynechávejte důkladné prohřátí a protažení svalů před tréninkem a dostatečnou regeneraci po něm. Samozřejmostí je kvalitní obuv a pokud běháte, volte trasy s měkčím povrchem. Velmi důležitá je také strava, která by měla obsahovat dostatek omega-3 mastných kyselin, vápníku a vitamínů a kvalitní kloubní výživa.

Kvalitní kloubní výživa pro sportovce je základem

Na trhu existuje celá řada kloubní výživy pro sportovce. Většina obsahuje kolagen, glukosamin sulfát a chondroitin sulfát. Tyto stavební látky společně tvoří hmotu chrupavky a pomáhají tak v prevenci jejího poškození. Chcete udělat pro své klouby ještě více pak sáhněte po takové kloubní výživě, která obsahuje i protizánětlivé složky, jako je MSM nebo výtažky z bylin, které pomáhají zmírnit bolest a tlumit zánět.

Kurkuma – přírodní revoluce na klouby

Věděli jste, že kurkuma, která je známá spíše jako koření, je také výborným pomocníkem při bolestech kloubů? Obsahuje totiž kurkumin, aktivní látku, která vedle silných antioxidačních účinků příznivě působí na klouby a kloubní chrupavku. Nestačí však užívat běžný prášek, který koupíte v obchodě, neboť má velmi malou vstřebatelnost. Řešením je přírodní doplněk stravy Flexofytol, který obsahuje ideální koncentraci kurkuminu s vynikající vstřebatelností. Flexofytol si pro svůj rychlý účinek oblíbili nejen aktivní sportovci, ale také senioři a další lidé, s problémy s klouby.