Fotbal, basketbal, hokej nebo třeba lyžování. Všechny tyto sporty dokáží nadopovat vaše tělo endorfiny, pokud si ale nedáte pozor, mohou vám způsobit také nemalé zdravotní obtíže. Jedním z nejběžnějších problémů je poškození chrupavky, čéšky nebo tzv. ruptura – přetržení předního zkříženého vazu měkkého kolene, která může za následek, že se ke svým oblíbeným sportovním aktivitám budete moci vrátit nejdříve za několik týdnů. Jak se ruptura projevuje? A můžeme ji nějak předcházet? To vám prozradíme v dnešním článku.

bolesti kolene po cvičení

Trápí vás ostrá bolest v koleni po cvičení? Neberte ji na lehkou váhu

Pokud se věnujete sportu delší dobu, nejspíše jste to zažili na vlastní kůži: někdy stačí špatný došlap, prudší pád, kontakt s protihráčem… a důsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Právě sporty, při nichž dochází k rychlým změnám pohybu, způsobují nadměrné a opakované zatěžování kolenních kloubů. Ty jsou poté mnohem náchylnější ke zranění. Za přetrvávajícími bolestmi kolene po běhu, zápase nebo posilovacím tréninku se ovšem mohou skrývat poranění, která se neobejdou bez lékařského vyšetření a patřičné léčby.

Mezi závažnější úrazy patří přetržení postranních kolenních vazů, které zajišťují stabilitu kolene do stran. K přetržení dochází v případech nadměrného napnutí vnějších či vnitřních kolenních vazů, kdy je bérec fixován a tělo se rotuje kolem osy kolena.

Přetržení kolenních vazů se projevuje bezbolestným prasknutím v koleni, jeho „vyskočením“ dopředu a dovnitř nebo otokem. Poté se většinou dostavuje ostrá bolest, která nám brání v došlapu na zem. Léčba i délka rehabilitace se odvíjí od závažnosti zranění. Při úplném přetržení kolenních vazů je možné podstoupit operativní zákrok (sešití vazů) a posléze končetinu fixovat ortézou nebo sádrou až po dobu 6 týdnů. Takovýmto nepříjemným situacím je možné do jisté míry předcházet dodržováním preventivních opatření.

Jak se bolestem v koleni a případným zraněním vyhýbat?

Pokud se chcete vyhnout po cvičení bolesti kolene, kyčlí a dalších částí pohybového aparátu, dbejte zejména na správné technické provedení cviků a rozumnou míru zátěže. Ne všechno, co po tréninku bolí, roste. Po nadměrném fyzickém výkonu je třeba klást zvláštní důraz na dostatečný odpočinek.

A zapomínat bychom neměli také na správnou výživu kloubů. Díky vhodné suplementaci můžeme snížit riziko poranění, nebo naopak urychlit regeneraci poraněných kloubů a vazů. Na trhu je dnes nepřeberné množství výživových doplňků, které vám mohou pomoci udržet vaše klouby zdravé. Nabízené přípravky zpravidla obsahují chondroitin sulfát, glukosamin sulfát nebo kolagen. Tyto látky vyživují klouby a snižují riziko jejich poškození.

Pokud hledáte kloubní výživu, která navíc přispívá ke zmírnění bolesti a k urychlení regenerace po úraze, řešením může být Flexyfytol s bio-optimalizovaným extraktem z kurkumy. Kurkuma, kterou mnozí znají spíše jako užitečnou pomocnici při přípravě pokrmů, je po staletí nedílnou součástí indické kuchyně. Kromě nezaměnitelné chuti má ale také silné protizánětlivé účinky. Běžně dostupné koření má však velmi malou vstřebatelnost a do krevního oběhu se dostává jen obtížně.

Kurkuma přírodní revoluce na klouby

Flexyfytol je 100% přírodní přípravek, který dosahuje až 2700krát větší vstřebatelnosti kurkumy. Tělo dokáže přípravek mnohem efektivněji využít. Flexyfytol přispívá k udržení zdravých kloubů tím, že slouží jako výživa kolenních vazů (zvyšuje jejich elasticitu) či chrupavek. Navíc pomáhá při mírnění bolesti kloubů a urychluje rekonvalescenci po úraze nebo operaci. Brzy se tak budete moci věnovat svým oblíbeným aktivitám nebo se třeba vydat na procházku se svými nejbližšími.

Pokud se chcete dozvědět více o účincích Flexyfytolu, přečtěte si zkušenosti uživatelů, kteří už přípravek vyzkoušeli. Nebo nás kdykoli kontaktujte. Rádi vám poradíme a společně pro vás najdeme to nejlepší řešení.